آخرین بروز رسانی: 14th ژوئن, 2023

مشخصات فنی آب شیرین کن

مشخصات فنی آب شیرین کن

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره ویژگیها ،کاربرد ها و مشخصات فنی آب شیرین کن اطلاعاتی را خدمت شما همراهان گرامی ارائه کنیم،پس لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آب مورد نیاز برای نوشیدن توسط اداره آب و فاضلاب هر شهر تصفیه می شود و به مرحله استاندارد نوشیدن می رسد. اما این آب پس از عبور از لوله ها جرم و نمک رسوب شده در لوله ها را جذب می کند و مشکلات زیادی را به وجود می آورد و در این موارد توصیه می شود از دستگاه آب شیرین کن و یا همان دستگاه تصفیه آب استفاده شود.

مشخصات فنی آب شیرین کن

مشخصات فنی آب شیرین کن

آب های دریا و بسیاری از آب های زیرزمینی شور است. آن ها حاوی انواع نمک ها و مواد معدنی هستند که آن را غیرقابل استفاده و غیرقابل نوشیدن می کنند. اما دستگاه تصفیه آب خانگی یا دستگاه تصفیه صنعتی این مشکل را حل میکند.

توانایی تولید آب شیرین از آب شور یا  ناسالم کار آسانی نیست. به فرایندهای مکانیکی و حرارتی نیاز دارد و دستگاه های خاص خود را دارد. جداسازی نمک از آب باید در یک بستر قوی انجام شود. در حال حاضر دو نوع دستگاه تصفیه وجود دارد. یکی دستگاه تصفیه با اسمز معکوس، دیگری دستگاه تصفیه حرارتی، یا HTH است که هر یک از این سازوکارها باید روی یک مکانیزم خاص کار کنند و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

آب شیرین کن حرارتی مکانیسم پیشرفته ای دارد که توضیح آن بسیار ساده است.بخار آب جوش تنها حاوی مولکول های آب است زیرا در بخار آب به دلیل تبخیر نمک وجود ندارد.

ویژگی ها و مشخصات فنی آب شیرین کن:

برای اینکه با مشخصات فنی آب شیرین کن آشنا شوید در ابتدا لازم است تا اطلاعاتی راجع به دستگاه تصفیه آب،کاربردها و ویژگی های آن داشته باشید،که ما در این قسمت به اختصار به برخی از آنها اشاره میکنیم.

دستگاه آب شیرین کن یا دستگاه اسمز معکوس (RO) نوع خاصی از تصفیه است که از غشای نازک با منافذی کوچک استفاده می کند تا اجازه عبور آب پاک از غشا را دهد. همچنین مولکول های بزرگتری مانند نمک های حل شده (یون) و دیگر لودگی ها مانند باکتری ها را حذف می کند.

اسمز معکوس برای تولید آب بسیار تمیز برای سیستم های آب آشامیدنی، دیگ های صنعتی، فرآوری غذا و نوشیدنی، لوازم آرایشی، دارویی، تصفیه آب دریا و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده می شود. فناوری آب شیرین کن بیش از یک قرن است که شناخته شده است و از دهه ۱۹۶۰ در بازار مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله ویژگی های دستگاه آب شیرین کن طراحی اختصاصی آن است که با توجه به نیازهای مصرف کننده، دستگاه اسمز معکوس صنعتی (RO) ممکن است حاوی مراحل مختلف تصفیه قبلی و تصفیه نهایی باشد و ممکن است از شماره فیلتر اسمز معکوس و چیدمان (RO) استفاده کند. طراحی این سیستم با آخرین نرم افزار و بر اساس تحلیل کیفیت منبع آب مورد استفاده ،انجام میشود.

مشخصات فنی آب شیرین کن

مشخصات فنی آب شیرین کن

یکی از مشخصات فنی آب شیرین کن، استفاده از تجهیزات مناسب برای هدایت و کنترل جریان برق در سیستم های تصفیه میباشد که می تواند مصرف انرژی را به طور قابل توجهی کاهش داده، ایمنی را افزایش دهد و طول عمر دستگاه را گسترش دهد؛ بنابراین برای دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس (RO)، مدارهای الکتریکی و تجهیزات برق به طور ویژه طراحی شده اند.

یکی دیگر از ویژگی ها و مشخصات فنی آب شیرین کن داشتن لوله های فولاد ضد زنگ یا UPVC است ،یعنی دستگاه تصفیه اسمز معکوس (RO) بسته به کاربرد آن ممکن است دارای UPVC یا لوله فولاد ضد زنگ باشد که کاربردهای مختلف نیاز به لوله از مواد مختلف دارند.

در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده درباره ویژگی ها و مشخصات فنی آب شیرین کن برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شما همراهان گرامی در صورت هرگونه سئوال و یا دریافت مشاوره در باره دستگاه آب شیرین کن ، میتوانید با مشاوران ما در شرکت ایلیا گستر در ارتباط باشید.

دسته‌بندی: وبلاگ