آخرین بروز رسانی: 3rd آگوست, 2022

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

با وجود اینکه همه دستگاههای تصفیه آب دارای عملکرد و سیستم یکسانی هستند اما ممکن است نقشه نصب تصفیه آب خانگی با توجه به شرکت سازنده آنها متفاوت باشد به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله درباره نقشه نصب تصفیه آب خانگی اطلاعاتی را خدمت شما همراهان کرامی ارائه کنیم.

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

اما باید توجه داشته باشید که دو قسمت مهمی که سیتم لوله کشی و نقشه نصب تصفیه آب خانگی را در بین دستگاههای مختلف از هم متمایز میکند، دو قطعه چهارراهی و شیر برقی هستند که چهار راهی در دستگاههای قدیمی تر و شیربرقی در دستگاههای امروزی و جدیدتر مورد استفاده قرار میگیرند.

چهارراهی یا 4way Auto Shut-Off valve Switch در دستگاه تصفیه آب :

چهارراهی یک قطعه مکانیکی در دستگاه تصفیه آب است که وظیفه قطع کردن آب به هنگام پر شدن مخزن را به عهده دارد که از جمله مزایای آن میتوان به ارزان قیمت بودن و بدون برق کار کردن آن اشاره کرد و از معایب آن میتوان به مسیر لوله کشی پیچیده و هدر رفت بالای آب اشاره کرد،و عدم قطع خروجی فاضلاب نیز از نشانه های خرابی چهارراهی دستگاه تصفیه آب است.

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

شیر برقی یا SOLENOID VALVE در دستگاه تصفیه آب:

شیر برقی یک قطعه الکترونیکی در دستگاه تصفیه آب است که وظیفه قطع و وصل کردن آب را برعهده دارد که به دلیل عملکرد به روزتر آن دارای مزایایی از قبیل دقت و عمر بالاتر ،مسیر لوله کشی کمتر و مرتب تر و همچنین هدر رفت کمتر آب اشاره کرد و از نشانه های خرابی آن عدم تصفیه آب با وجود روشن بودن دستگاه است.

با توجه به توضیحات ارائه شده درباره دو قطعه شیر برقی و چهار راهی،توصیه ما به عنوان کارشناس در این زمینه استفاده از شیر برقی به جای چهارراهی در دستگاه تصفیه آب مورد استفاده خود است.

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

در چه مواردی به نقشه نصب تصفیه آب خانگی نیاز داریم؟

  • در زمان نصب دستگاه تصفیه آب
  • به هنگام سرویس، تعمیر و تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

نقشه نصب تصفیه آب خانگی با شیر برقی:

در دستگاههای تصفیه آب خانگی که در سیستم آنها از شیر برقی استفاده شده است ،نحوه به کار گیری این قطعه به دو صورت میباشد:

روش اول :نصب شیر برقی بعد از فیلتر مرحله اول

روش دوم :نصب شیر برقی بعد از فیلتر مرحله سوم

*استفاده از روش اول یعنی قرار دادن شیر برقی بعد از فیلتر مرحله اول بیشتر برای مکانهایی که فشار آب شهری متوسط یا کم دارند مناسبتر است.

نقشه نصب تصفیه آب خانگی با چهار راهی:

در دستگاههای تصفیه آب مجهز به چهارراهی ،این قطعه در بین پمپ و هوزینگ ممبران قرار میگیرد ودر واقع مانند یک کلید قطع و وصل عمل کرده و زمانی که مخزن دستگاه پر می شود دیافراگم چهارراهی وارد عمل شده و باعث قطع جریان آب یا اتوماتیک کردن دستگاه می شود.

که به هنگام نصب چهار راهی باید دقت لازم را به خرج داد زیرا در صورت نصب اشتباه آن ،عملکرد دستگاه مختل شده و باعث آسیب رسیدن به سایر قطعات و فیلترهای آن میشود.

در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

در صورت هرگونه سئوال یا مشکل میتوانید با همکاران با تجربه ما در شرکت پاک آبان ایلیا گستر در ارتباط باشید.

درباره ما:

تصفیه آب ایلیا گستر از سال ۱۳۸۴ در زمینه دستگاه های تصفیه آب خانگی و همچنین دستگاه تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن شروع به فعالیت نمود . تبلیغات اولیه این دستگاه ها مخصوصا در اوایل کار ، به نسبت امری مشکل بود زیرا که هنوز آمادگی برای پذیرش این موضوع وجود نداشت ؛ البته در آن زمان هنوز کیفیت آب مثل این روزها به خاطر کمبود آب پایین نیامده بود . اما به سختی فراوان و بازاریابی و ارتباط به فروشگاه های لوازم خانگی به تدریج توانستیم محصولات خودمان را پخش و توزیع کنیم .

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نقشه نصب تصفیه آب خانگی