آخرین بروز رسانی: 3rd جولای, 2022

فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

در اینجا قصد داریم درباره انواع فیلترها و آموزش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی، به روش ساده که هرکسی بتواند در منزل انجام دهد اطلاعاتی را ارائه دهیم .

زیرا هرگونه سهل انگاری در تعویض و استفاده درست از فیلتر دستگاه تصفیه آب می تواند هم کیفیت آب آشامیدنی را کاهش دهد و هم خرابی زود هنگام دستگاه تصفیه ی آب را منجر شود. به همین دلیل در به کارگیری انواع فیلتر تصفیه آب حتما اصول استفاده از آنها را در اولویت قرار دهید.

به دلیل اینکه فیلترها از مهم ترین قطعات دستگاه تصفیه آب می باشند، باید توجه ویژه ای به صحت عملکرد آنها داشت.

ویژگی های دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی تفاوت چندانی با فیلترهای دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی ندارد و شما می توانید فیلترهای آن را به راحتی از بازار خریداری کنید.

یک دستگاه تصفیه آب رومیزی باید قابلیت شیر پساب داشته باشد تا بتواند پساب ها را به راه آب فاضلاب منتقل کند.این یکی از ویژگی های بسیار مهم در یک دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد.

بیشتر دستگاه های تصفیه آب رومیزی باید از ۵ فیلتر برای تصفیه آب استفاده کنند تا مراحل اصلی تصفیه آب و ارائه آب با کیفیت را انجام دهند.

 انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی و جدول زمانبندی تعویض

در این بخش قصد داریم تا اطلاعات کاملی در مورد هر یک از فیلترها و نکات مفیدی درباره اصول و شرایط تعویض آنها، ترتیب فیلترهای دستگاه تصفیه آب رومیزی و زمان تعویض این محصولات در اختیار شما قرار دهیم.

نام مرحله فیلتراسیون زمان تعویض
فیلتر پلی پروپلین 5 میکرون PP 1 4 تا 6 ماه
فیلتر کربن گرانول UDF 2 4 تا 6 ماه
فیلتر کربن بلاک CTO 3 4 تا 6 ماه
فیلتر ممبران membrane 4 12 تا 18 ماه
فیلتر پست کربن post carbon 5 12 تا 18 ماه
فیلتر مینرال mineral 6 12 تا 18 ماه
فیلتر قلیایی ALKALINE 7 12 تا 18 ماه
فیلتر اشعه فرابنفش (UV) 8 تا زمانی که لامپ نسوزد

فیلتر پلی پروپیلن برای دفع آلاینده‌های فیزیکی آب است؛ این فیلتر گل و لای موجود در آب را از بین برده و شن و ماسه و آلودگی‌های معلق در آب را از آن جدا می‌سازد.

فیلتر کربن پودری، دارای پوسته ای سفید رنگ از جنس پوسته نارگیل است که کلر، ترکیبات آلی، رنگ، طعم و بوی نامطبوع آب را از بین می‌برد.

فیلتر کربن بلاک نیز دارای پوسته ای سفید رنگ است که عملکرد فیلتر را تکمیل نموده و مواد شیمیایی موجود در آب را حذف می‌کند.

فیلتر ممبران نیز کار از بین بردن آلودگی‌های میکروبی، نیترات، نیتریت، فلزات سنگین و سایر ناخالصی‌های موجود در آب را بر عهده دارد، این غشا همچنین سختی مضر آب را از بین می‌برد.

کار فیلتر کربن خطی بهتر کردن طعم، بو و مزه آب است.

 فیلتر قلیایی نیز با قلیایی کردن آب بیماری‌هایی مانند قند، چربی و مشکلات گوارشی و بی حالی را کاهش می‌دهد.

فیلتر فرابنفش نیز میکروب‌ها و باکتری‌ها و انواع ویروس‌ها را از بین برده و هیچ‌گونه ارگانیسم زنده‌ای را در آب باقی نمی‌گذارد.

عوامل موثر در زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

  • مقدار مصرف
  • گذشت زمان با توجه به بعد از اولین استفاده
  • کیفیت آب ورودی
  • کیفیت فیلتر
فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

آموزش تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

قبل از هر چیز برای عوض کردن فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی، باید یک فیلتر با کیفیت و مطمئن را خریداری کنید.

نکته بعدی تطبیق فیلتر خریداری شده با مدل دستگاه است که باید هردو با هم هماهنگ باشند زیرا برخی از مدل‌ها دارای فیلتر فرا بنفش و قلیایی هستند که این فیلترها در بازه زمانی حدود 2 تا 3 سال باید تعویض شوند.

برخی دیگر از دستگاه‌ها نیز به جای داشتن یک فیلتر ممبران که قیمت بالایی دارد، از یک فیلتر سرامیکی استفاده کرده‌اند؛ در این صورت این فیلتر باید پس از 12 ماه تعویض گردد.

استفاده از دستگاه های تصفیه ی آب به منظور آشامیدن آب سالم به ویژه در مناطقی که دسترسی به آب گوارا سخت است یک امر الزامی به شمار میرود.

در پایان این نوشتار از همه شما همراهان گرامی دعوت میکنیم تا در این زمینه از تجارب و مشاوره شرکت پاک آبان ایلیا گستر استفاده کنید.

فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی

فیلتر دستگاه تصفیه آب رومیزی