آخرین بروز رسانی: 14th ژوئن, 2023

ساخت آب شیرین کن صنعتی

ساخت آب شیرین کن صنعتی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ساخت آب شیرین کن صنعتی و ویژگیها و کاربردهای آن آشنا کنیم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

ساخت آب شیرین کن صنعتی

ساخت آب شیرین کن صنعتی

آشنایی با سیستم دستگاه تصفیه آب و ساخت آب شیرین کن صنعتی:

تصفیه کننده آب صنعتی که به عنوان نمک زدایی صنعتی به فروش می رسد، یکی از رایج ترین محصولات مورد استفاده در بازار امروز در مدل های مختلف است و هدف از استفاده از این دستگاه دریافت آب شیرین است و یک نوشیدنی محسوب می شود.

ساخت آب شیرین کن صنعتی در صنایع مختلف در سراسر جهان از رایج ترین روش های تصفیه آب هستند. از آنجا که آب به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف شناخته می شود، اهمیت استفاده از تصفیه کننده های آب صنعتی برای تصفیه و بازیابی آب ۱۰۰ برابر بیشتر است.

این امر، تصفیه آب صنعتی در سراسر جهان را به یکی از مهم ترین اجزای صنعت فرآوری و یکی از مهم ترین عناصر در تولید صنعتی ساخته است.

در عین حال منابع آب پاک برای همه مردم و صنایع حیاتی است. بنابراین به دلیل کمبود منابع آب قابل استفاده، افراد و صنایع مختلف باید از روش هایی استفاده کنند که بتواند آب را برای کاربردهای مختلف از آب های زیرزمینی و آب های سطحی فراهم کند.

تشخیص و تعیین غلظت ترکیبات شیمیایی مجزا در دستگاه تصفیه آب صنعتی می بایست به طور صحیحی انجام گرفته و مواد به طور کامل از محلول آبی جداسازی شود.امروزه انواع دستگاه‌های آشکارسازی به منظور پایش خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ترکیبات شسته شده از ستون‌های کروماتوگرافی در دسترس هستند.

با وجود این که خصوصیات بیشتر انواع ترکیبات آلی کاملا شبیه به هم است، اختلافات جزئی بین ساختار شیمیایی ترکیبات به وسیله ی چند آشکارساز قابل دستیابی است.برای آنالیز مواد فرار، معمولا دستگاه های دیگری همراه کروماتوگرافی گازی استفاده می شود.

روش های آنالیز به کار رفته در تعیین مقدار دقیق ترکیبات آلی مجزا، نیازمند دستگاه‌های پیشرفته‌ای است که قادر به اندازه‌گیری غلظت‌های جزئی در دامنه تا میلی گرم بر لیتر باشند.

کروماتوگرافی گازی و کروماتوگرافی مایع با فشار بالا (HPLC) روش های رایج برای شناسایی ترکیبات آلی مجزا در تصفیه آب هستند.

ساخت آب شیرین کن صنعتی

انواع سیستم های به کار رفته در ساخت آب شیرین کن صنعتی:

  • سیستم تبادل یونی
  • روش های فیلتراسیون (میکرو فیلتراسیون، اولترا فیلتراسیون و نانوفیلتراسیون)
  • روش الکترودیونیزاسیون (EDI)
  • روش الکترودیالیز معکوس(EDR)
  • روش اسمز معکوس (RO)

تصفیه صنعتی آب در گذشته و امروز می تواند با روش های مختلف انجام شود. رایج ترین و مؤثرترین روشی که امروزه برای تصفیه آب صنعتی به کار می رود، اسمز معکوس (RO) است که قادر به حذف تمام آلاینده ها، فلزات سنگین، سرب، جیوه، نمک، آلودگی، نمک و سایر املاح و آلودگی های موچود در آب است.

در مقایسه با سایر روش های صنعتی تصفیه آب، اسمز معکوس (RO) برای از بین بردن نمک، آلاینده های شیمیایی و فلزات سنگین بسیار کارآمدتر و قدرتمندتر است. علاوه بر این، تصفیه آب صنعتی RO ارزان تر از روش های دیگر است و همچنین صرفه جویی در انرژی است. استفاده از ساخت آب شیرین کن صنعتی در کاربردهای مختلف کارآمدترین و بهترین روش برای فیلترینگ و بهبود کیفیت آب است.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی:

• ظرفیت و توان عملیاتی زیاد برای تصفیه آب شور

• امکان طراحی برای مقادیر مختلف آب رسانی و قابلیت های مختلف تولید با توجه به نیاز

• قابلیت حذف انواع آلاینده های آب

• قیمت پایین انرژی و روش مقرون به صرفه اسمز معکوس نسبت به سایر روش های درمان آب

• امکان تصفیه آب شور و تامین آب مورد نیاز برای مقاصد مختلف

• توانایی بازگرداندن پساب خروجی از سیستم به محیط یا بازگرداندن آن به دستگاه

در پایان شما عزیزان ،در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد ساخت آب شیرین کن صنعتی، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه تصفیه آب ایلیا گستر مشورت و  اطلاعات لازم را دریافت کنید .

ساخت آب شیرین کن صنعتی

ساخت آب شیرین کن صنعتی

دسته‌بندی: وبلاگ

2 دیدگاه

  1. سمانه اسحاقی می 22, 2023 در 4:20 ب.ظ

    سلام من اگر بخواهم کارگاهی بسازم و دستگاه آب شیرین کن تولید کنم نیازمند چه متخصصین وچه دستگاه های هستم

    • modir site می 31, 2023 در 4:22 ب.ظ

      سلام وقت بخیر؛ بستگی به نوع تولید، میزان ورود در تولید و میزان تخصص شما دارد. در برخی موارد میتوان تولید را برون سپاری کرد و صرفا در کارگاه مونتاژ انجام داد. اما اصلی ترین موضوع علاوه بر سرمایه، تخصص و تجربه است. پیشنهاد میشود ابتدا در زمینه تصفیه آب فعالیت داشته باشید و تجربه ی لازم را کسب نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.