آخرین بروز رسانی: 7th فوریه, 2023

روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب

روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب

در این مقاله قصد داریم تا به طور مختصر و مفید مطالبی را درباره روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب خدمت شما همراهان گرامی ارائه کنیم تا در صورت استفاده از این دستگاه اطلاعاتی کلی درباره آن داشته باشید،هر چند که بهتر است در صورت خرید و استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی کار نصب و راه اندازی آن را افراد با تجربه و ماهر در این زمینه بسپارید.

عکس از داخل دستگاه تصفیه آب رومیزی زینود

نمای داخل دستگاه تصفیه آب رومیزی زینود مدل CX210

راهنمای نصب و روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب:

قبل از هر چیز برای نصب دستگاه تصفیه آب در زیر سینک ظرفشویی ،فضای مناسب و کافی برای دستگاه در نظر بگیرید،به دلیل اینکه کارتریج دستگاه تصفیه هر 18 تا 24 ماه باید تعویض گردد ؛ وجود فضای کافی برای دسترسی راحت تر برای شما الزامی به نظر میرسد.

در ادامه با مبحث روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب خانگی با ما همراه باشید.

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نقشه نصب تصفیه آب خانگی

نحوه نصب و لوله کشی دستگاه تصفیه آب خانگی:

برای شروع کار در ابتدا آب ورودی ساختمان را قطع کنید تا در حین کار مشکلی برای شما پیش نیاید.

برای نصب دستگاه تصفیه آب زیر سینکی ،نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید ؛این است که ورودی آب شهری به دستگاه حتما باید از آب سرد باشد یعنی با استفاده از یک اکسسوری که داخل دستگاه قرار دارد،یک انشعاب از آب سرد شهری گرفته و به ورودی دستگاه تصفیه آب وصل میشود که این ورودی در واقع همان فیلتر شماره یک دستگاه میباشد.

انشعاب خروجی دستگاه تصفیه آب هم به شیر آبی که به صورت جداگانه روی سینک ظرفشویی قرار گرفته و در حقیقت همان خروجی آب تصفیه شده یا RO است ،وصل میشود.

خروجی یا انشعاب دیگر دستگاه هم مربوط به آب فاضلاب است،یعنی جداسازی آب ورودی توسط دستگاه تصفیه انجام شده و یک خروجی مربوط آب تصفیه شده و خروجی دیگر هم به فاضلاب زیر سینک ظرفشویی وصل میشود که این خروجی از نازل کپسول پساب فاضلاب خارج شده و از طریق بست به آن متصل میشود و آب از طریق این لوله به فاضلاب هدایت میشود.

روش نصب اتصالات و شلنگ های دستگاه تصفیه آب:

یک خروجی از دستگاه که بعد از فیلتر مرحله شش یا آب نهایی تصفیه شده قرار دارد ، به شیر برداشت متصل می شود که کاربر می تواند از طریق آن از آب تصفیه شده استفاده کند و بدلیل وجود یک مخزن در سیستم تصفیه آب، آب بعداز فیلتر مرحله چهارم یا همان فیلتر ممبران وارد مخزن شده که داخل مخزن یک ورودی / خروجی مشترک قرار دارد که به آن وصل می شود و موقع نصب کاربر آب قبل از فیلتر مرحله پنجم را به مخزن متصل می کند.

بنابراین به طور کلی میتوان گفت برای نصب و اتصال قسمت های مختلف دستگاه از چهار شلنگ استفاده میشود یعنی :

-یک شلنگ برای اتصال شیر ورودی به دستگاه تصفیه آب

-یک شلنگ برای وصل کردن محدود کننده جریان فاضلاب و بست فاضلاب

-یک شلنگ جهت اتصال خروجی فیلتر کربن و  شیر برداشت روی سینک ظرفشویی

-یک شلنگ برای اتصال سه راهی ورودی کربن و شیر قطع سریع روی منبع

با توجه به همه موارد ذکر شده در این مطلب ،باید دقت داشته باشید که روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب در عین سادگی،بهتر است که نصب دستگاه توسط افراد ماهر و با تجربه انجام گیرد تا از هر گونه آسیب احتمالی در آینده جلوگیری شود.

روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب

روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب

راه اندازی و تست نهایی دستگاه تصفیه آب:

در پایان کار و پس از اینکه روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب را به طور کامل متوجه شده و اجرا کردید،زمان آن رسیده که قسمت های مختلف دستگاه از جمله فشار منبع و محل اتصالات را به خوبی کنترل و بررسی کنید و پس از اطمینان کامل از عملکرد صحیح همه بخش ها،اجازه دهید تا دستگاه به کار خود ادامه دهد.

به همین منظور ،شرکت ایلیا گستر با سابقه ای درخشان در زمینه راه اندازی و آموزش روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب و مسائل مربوطه آماده است تا هرگونه سئوال یا مشکل شما را در این باره برطرف نماید.

روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب

روش لوله کشی و اتصال شلنگ های تصفیه آب