دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

موضوع این مقاله که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ،معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی RO و بیان ویژگی های آن است.

 

 

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

فرایند دستگاه تصفیه آب صنعتی RO (نمک زدایی / نمک زدایی آب لب شور و آب دریا) و اصول طراحی تصفیه کننده آب به دلیل استفاده از غشای اسمزی و تفاوت شار در غلظت محلول در آب نمک، مواد جامد و محلول در آب از غلظت بالاتر به پایین تر آن ظاهرا، با توجه به مشخصات و تجزیه و تحلیل آب ورودی و همچنین امکانات مورد نظر، باید محاسبه شود فشار اسمزی و کارایی تولید و استانداردهای لازم با توجه به نرم افزار معتبر، کل فرایند طراحی را کنترل میکند.

اسمز معکوس یا نمک زدایی روشی برای جدا کردن ناهنجارها از آب است. در این روش عامل جداسازی کاربرد فشار مکانیکی است. در حال حاضر فرایند اسمز معکوس نقش بسیار مهمی در تصفیه آب دارد. در تصفیه کننده آب با اسمز معکوس، آب خام به محفظه ای حاوی غشای نیمه پهنای باند پمپ می شود. از آنجا که تقریباً تنها آب پاک می تواند از غشا عبور کند، تقریباً آب پاک در یک طرف غشا جمع آوری می شود و آب غلیظ شده از املاح در آن سوی غشا جمع آوری می شود.

دستگاه تصفیه آب صنعتی RO می تواند به طور مداوم اجرا شود و توانایی کاهش TDS آب خام  را تا ۹۵٪ دارد. حذف باکتری ها، ویروس ها و دیگر میکروارگانیسم ها توسط فرایند اسمز معکوس تقریباً ۱۰۰٪ است. اسمز معکوس همچنین می تواند ۹۹٪ مواد معدنی و ۹۷٪ آب آلی و کلوئیدی را حذف کند.

تاریخچه دستگاه تصفیه آب صنعتی RO:

تصفیه آب اسمزی برای اولین بار در سال ۱۷۴۸ توسط ژان آنتوني نول  معرفی شد. تا 200 سال پس از این اتفاق، فرایند تصفیه یا اسمز معکوس تنها در مقیاس آزمایشگاهی انجام شد. او در سال ۱۹۴۹ برنده جایزه اول جهانی  شد. دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) برای اولین بار از این روش برای تصفیه آب دریا استفاده کرد.

فرآیند اسمز معکوس در دستگاه تصفیه آب صنعتی RO :

اسمز یک فرایند طبیعی است. در این فرایند آب بدون نیاز به انرژی جریان دارد. اما برای ایجاد جریانی در جهت مخالف باید آب شور را تحت فشار قرار دهید. علاوه بر این، غشای اسمز معکوس یک غشای نیمه تراوا است. به همین دلیل اجازه عبور مولکول های آب را می دهد اما از عبور موادی مانند نمک های محلول، مواد آلی، باکتری ها و غیره جلوگیری می کند.

برای عبور آب از این غشا، فشار بیشتری نسبت به فشار اسمزی که به دلیل تفاوت غلظت محلول در کنار محلول غلیظ تر وجود دارد، نیاز است. اگر این مقدار فشار ایجاد شود، آب از غشا عبور خواهد کرد. در عین حال نمک ها و یون های حل شده در آن از غشا عبور نمی کنند. این کار عملیات تصفیه آب و حذف نمک را انجام می دهد و بسیاری ازناخالصی ها و املاح آب را حذف می کند.

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO در صنعت:

آب به عنوان ماده اولیه در تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای پاسخگویی به برخی نیازها ممکن است نیاز به مشخصات خاص آب وجود داشته باشد که تنها با استفاده از آب RO خام قابل دستیابی باشد.

آب همچنین برای خنک کردن برخی ماشین هایی که طولانی کار می کنند استفاده می شود و می تواند مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد، سایش بیش از حد و مانند آن ها ایجاد کند.با کیفیت خوب آب می توان اطمینان حاصل کرد که ماشین آلات  به خوبی خنک و سرد میشود.

در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده درباره دستگاه تصفیه آب صنعتی RO برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شما همراهان گرامی در صورت هرگونه سئوال و یا دریافت مشاوره در زمینه دستگاه تصفیه آب صنعتی RO ، میتوانید با مشاوران ما در شرکت تصفیه آب ایلیا گستر در ارتباط باشید.