آخرین بروز رسانی: 15th آگوست, 2022

ایلیا گستر وارد کننده تصفیه آب خانگی ، صنعتی و نیمه صنعتی

وارد کننده تصفیه آب درباره ی واردات دستگاه تصفیه آب و قطعات آن متاسفانه خیلی در سایت های اینترنتی صحبت نشده ؛ شاید هم علتش این باشه که اصطلاحا وارد کننده ها میگن دست زیاد میشه ؛ اما اینطور نیست به هر حال هر کسی اگر شرایط یه کاری رو داشته باشه قطعا پیگیری میکنه و الی ماشاالله شرکت های بازرگانی هستند که میتونن از صفر تا صد کارشون رو انجام بدن . اما شاید خیلی از همکاران ما و یا حتی مشتریان تصفیه آب تمایل داشته باشن که یه حدود اطلاعاتی در زمینه ی واردات تصفیه آب داشته باشن که در اینجا به طور خیلی مختصر به این موضوع اشاره میکنم .
واردات تصفیه آب خانگی و قطعات تصفیه آب و فیلتر های آن از کشور های تایوان و چین و دبی و کره در حجم بالا و در مقیاس های پایین تر از کشور هند ، ترکیه و در مقیاس های خیلی کمتر از بعضی از کشورهای اروپایی با واسطه از کشورهای دبی و ترکیه و … انجام میشه . یکی از فیلترهای اصلی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس اعم از خانگی ، دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و صنعتی ممبران نام داره .

ممبران در کشورهای بسیاری تولید و یا مونتاژ میشه . به علت اهمیت کیفیت غشاهای ممبران و حتی کیفیت مونتاژ آن، اختلاف کیفیت در این قطعه بین اونی که در آمریکا تولید میشه و اونی که در چین مثلا تولید میشه خیلی بالاست . به خاطر همین موضوع ممبران اصلی رو ممبران آمریکایی میگن که با برند فیلمتک تولید میشه و برخلاف تصور برخی مشتریان و حتی همکاران فروشنده تصفیه آب ، واقعا محصول کشور آمریکاست . (البته این برند تقلبی و فیک خیلی داره ) .

به طور کلی در این زمینه وارد کننده تصفیه آب خیلی وجود داره چون به نسبت این رشته هنوز یک مقدار نوپاست و میشه ازش درآمد زایی کرد .البته جدیدا چون واردکننده ها خیلی زیاد شدن به خاطر همین هم رقابت به نسبت سنگین است . بعضی از وارد کننده های تصفیه آب تمایل به واردات دستگاه تصفیه آب دارن اما بعضی از وارد کننده ها تمایل به واردات قطعات و فیلترها تصفیه آب دارن .
در بیشتر رشته ها و دستگاه های مخصوصا لوازم خانگی اختلاف تعرفه ی گمرکی بین قطعات و تعرفه گمرکی دستگاه خیلی زیاده ؛ مثلا اگر خود تعرفه گمرکی واردات یک دستگاه ساخته شده و کامل مثلا 35 درصد باشه ، تعرفه گمرکی قطعات همون دستگاه چیزی حدود 6 الی 9 درصده ؛ علت این اختلاف هم طبیعی هست و به خاطر حمایت از تولید کننده هاست . شما تصور کنید مثلا برای تولید یک یخچال خیلی فطعات وجود داره که میشه در داخل کشور تولید کرد اما مثلا موتورشو نمیتونن تولید کنن یا با همون کیفیت خارجی در بیارن بدین ترتیب تولید داخل هم میتونه انجام بشه و هم میتونه رقابت کنه چون قطعات اصلیش وارداتیه. اما در رشته ی واردات تصفیه آب اینطور نیست ؛ علتشم نپرسید چون نمیدونم ؛ اختلاف تعرفه ی گمرکی قطعات و فیلتر های تصفیه آب با تعرفه ی گمرکی خود دستگاه تصفیه آب حدود 3 الی 4 درصد اختلافه . تعرفه ی گمرکی قطعات تصفیه آب ، تقریبا 6 درصده و تعرفه خود دستگاه تصفیه آب حدودا 9 درصده .

البته شاید بعضی ها که اطلاعاتی در زمینه ی تعرفه های گمرکی داشته باشن بگن یک قطعه ی تصفیه آب که مثلا ترانس باشه ؛ خوب ترانس و آداپتور تعرفه بیش از 30 درصدی داره و یا مثلا مخزن درصدش حدود 12 درصده و غیره ؛ اما تعرفه قطعات اگر میخواید پایین در بیاد باید مشخص بشه که از قطعات تصفیه آب است در غیر این صورت تعرفه ی گمرکی قطعات از خود تصفیه آب هم میزنه بالا .

ایلیا گستر واردکننده تصفیه آب خانگی و صنعتی

ایلیا گستر واردکننده تصفیه آب خانگی و صنعتی

ما هم به عنوان واردکننده تصفیه آب و قطعات و فیلترهای تصفیه آب و هم تولید کننده تصفیه آب در این زمینه فعالیت میکنیم که با بسیاری از شرکت های چینی و تایوانی ارتباط داریم ؛ که اگر کسانی که تمایل به سرمایه گذاری در واردات و یا تولید داشته باشن میتونن ارتباط بگیرن تا در صورت توافق در این زمینه مشارکت کنیم . کسانی هم که تمایل به واردات دستگاه تصفیه آب یا قطعات خاصی با برند خاصی دارن و نمیخوان درگیر مسائل وارداتی بشن ما آماده همکاری با اونها رو هم داریم .

مقالات مرتبط:

افزایش تعرفه گمرکی دستگاه تصفیه آب