انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی با شما عزیزان صحبت کنیم.در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

آشنایی با دستگاه تصفیه آب صنعتی:

تصفیه کننده آب صنعتی،به تصفیه کننده آبی گفته می شود که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در توان و تحلیل های مختلف در صورت نیاز تولید می شود. به طور کلی ظرفیت حجم درمان در انواع آب های صنعتی بالاست. در اینجا سعی کردیم تا حد امکان تصفیه کننده آب صنعتی را با لحنی بسیار ساده توضیح دهیم.

البته به خاطر داشته باشید که تعداد پروژه هایی که نیاز به تصفیه آب صنعتی دارند طرح های متفاوتی دارد؛ اما روش های تصفیه آب مورد استفاده در سیستم های صنعتی کاملا مشخص است و تنها طراحی آب صنعتی، نوع قطعات، فیلترها، غشاها، res شبیه و… به عنوان مثال طراحی تصفیه کننده آب صنعتی که برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود با دستگاه آب شیرین کن کاملاً متفاوت است.

معرفی انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی:

بهترین راه برای اطمینان از تمیز و سالم بودن آب آشامیدنی، حفاظت از راه های آبی است که مانند فیلترهای طبیعی، مواد شیمیایی، آلاینده ها و آلاینده ها را جذب می کنند. اما پس از شنیدن گزارش هایی از آفت کش ها، داروسازی ها و دیگر آلاینده های صنعتی در منابع آب، مردم بیشتر به استفاده از فیلترهای تصفیه آب علاقه مند شدند.

فیلترها تنها میزان آلاینده های انتخاب شده را کاهش می دهند. بنابراین مطمئن شوید که می دانید آلاینده های هدف شما قبل از خرید چه هستند، و فیلتر تایید شده NSF را انتخاب کنید. اگر فیلتر به طور مؤثری حداقل ۹۳٪ آلاینده های خاص را کاهش دهد، NSF گواهی این کاهش خاص آلاینده ها را صادر خواهد کرد.

با توجه به توضیحات بالا ،در این قسمت به معرفی انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی میپردازیم:

  • فیلتر شنی
  • فیلتر کربنی
  • فیلتر میکرونی
  • فیلتر دیسکی

در این بخش به معرفی و عملکرد برخی از این فیلترها خواهیم پرداخت.

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

فیلتر شنی:

فیلتر شنی اولین فاز تصفیه در سیستم های تصفیه آب صنعتی برای حذف ذرات معلق بیولوژیک فیزیکی در آب تا قطر ۵۰ میکرون است.

بدنه فیلترهای شنی از فولاد، FRP یا فولاد کربنی با پوشش رنگ اپوکسی ساخته می شود و در این مخازن سیلیس با گرانول های مختلف رسوب می کند. این فیلترها بسته به میزان ماده جامد موجود در آب هر از چندی اشباع می شوند و نیاز به شستن دارند. فرایند بازخورد می تواند دستی، نیمه خودکار، یا کاملاً خودکار باشد.

فیلتر کربنی:

فیلترهای کربنی معمولاً در فرایند تصفیه آب پس از فیلترهای شن قرار می گیرند.

تصفیه با زغال فعال برای حذف مواد آلی معلق و محلول و همچنین برای جداسازی کلر و کلرآمین استفاده می شود.

این نوع کربن می تواند در کاهش غلظت آلاینده ها بسیار کمک کننده باشد،در عین حال ممکن است این یکی از علل اصلی آلودگی باشد.

مواد کربن دار که توسط بخار و دماهای بالا فعال می شوند (ممکن است از نظر شیمیایی نیز فعال شوند)،در فرایند فعال سازی، مواد ناآرام برداشته می شوند و نتیجه آن، متخلخل بزرگی از ذرات کربن است.

منفذ توانایی جذب مواد آلی مبتنی بر کربن را دارند که توسط نیروی واندر والس جذب می شود.

فیلتر میکرونی:

یکی دیگر از انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی ،فیلتر میکرونی است.به منظور حذف لجن و دیگر فاضلاب ها به سطح اندازه میکرون دانه ها می توان از فرایند تصفیه میکرون (میکروفیلتر آب) از پلی پروپیلن در تصفیه آب و روش های اسمز معکوس و آب شیرین کن به دلیل چگالی بالای ذراتی که بر روی سطح باقی می مانند استفاده کرد. سطح خارجی و آب با سطوح ذرات کمتر از ۵ میکرون وارد سیستم تصفیه آب می شود.

فیلتر میکرون پلی پروپیلن به عنوان یکی از رایج ترین دستگاه های تصفیه، در آب شیرین کن و صنعت اسمز معکوس در اندازه های 2 میکرون،5 میکرون، ۱۰ میکرون و ۲۰ میکرون و همچنین ۱۰ اینچ، ۲۰ اینچ، ۳۰ اینچ و ۴۰ ابعاد و قطر ۲٫۵ و ۴٫۵ اینچ برای به اصطلاح لاغر و ضخیم جامبو استفاده می شود.

فیلتر دیسکی:

فیلتر دیسکی نیز یکی دیگر از انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی است که این فیلتر دیسک HDPE یکی از بهترین راه ها برای حذف ذرات کلوئیدی آب با سرعت بالا است.یک فیلتر دیسک ۲۰ تا ۲۰۰ میکرون و امکانات مختلف را می توان برای تصفیه آب در سیستم های تصفیه آب صنعتی فراهم کرد.

در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده درباره انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شما همراهان گرامی در صورت هرگونه سئوال و یا دریافت مشاوره در زمینه انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی ، میتوانید با مشاوران ما در شرکت تصفیه آب  ایلیا گستر در ارتباط باشید.

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی

انواع فیلتر تصفیه آب صنعتی