اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

ما در این مطلب در تلاشیم تا درباره قطعات و اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی ،اطلاعاتی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم و امیدواریم که برای شما مشتریان دستگاه تصفیه آب مفید واقع شود.

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی:

به تصفیه کننده آبی گفته می شود که برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و در توان و تحلیل های مختلف در صورت نیاز تولید می شود. به طور کلی ظرفیت حجم درمان در انواع آب های صنعتی بالاست. در اینجا سعی کردیم تا حد امکان تصفیه کننده آب صنعتی را با لحنی بسیار ساده توضیح دهیم.

البته به خاطر داشته باشید که تعداد پروژه هایی که نیاز به تصفیه آب صنعتی دارند طرح های متفاوتی دارد؛ اما روش های تصفیه آب مورد استفاده در سیستم های صنعتی کاملا مشخص است و تنها طراحی آب صنعتی، نوع قطعات، فیلترها، غشاها و… به عنوان مثال طراحی تصفیه کننده آب صنعتی که برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود با دستگاه آب شیرین کن کاملاً متفاوت است.

قطعات و اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی :

تصفیه کننده آب از اجزای متعددی تشکیل شده است، اما این تجهیزات را می توان به چند دسته تقسیم کرد. با فرض اینکه سیستم تصفیه آب ما بر اساس فرایند اسمز معکوس است، می توان آن ها را به دو دسته پیش تصفیه و تصفیه اصلی تقسیم کرد. هر یک از این اجزا شامل قطعات و تجهیزاتی است که برای عملیات سیستم مناسب لازم است.

۱. پمپ تصفیه آب صنعتی 

۲. فیلتر ممبران 

۳. پرشروسل یا محفظه ممبران

۴. اجزای اندازه گیری دستگاه تصفیه آب صنعتی

که در ادامه به طور مختصر کارایی و عملکرد هر یک از قطعات و اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی را برای شما بیان میکنیم.

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

* پمپ تصفیه آب صنعتی 

پمپ یکی از اصلی ترین اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی است که نیروی محرکه مورد نیاز برای فرایند اسمز معکوس را فراهم می کند تا به درستی عمل کند. برای این منظور از پمپ های کلاس سنتریفوژ که «پمپ های فشار بالا» نیز نامیده می شوند، استفاده می شود. ظرفیت و اندازه این پمپ بر عهده توسعه دهنده سیستم RO است و بر اساس فشار کاری و جریان لازم تعیین می شود. پمپ فشار بالا سیستم تصفیه آب RO معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شود. نکته مهم در انتخاب پمپ این است که در فشار و جریان مورد نظر کارایی بالایی دارد که باعث کاهش هزینه مصرف برق می شود.

* فیلتر ممبران 

یکی دیگر از اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی،فیلتر ممبران است، در تصفیه آب با اسمز معکوس، غشاها را قلب سیستم می نامند. امروزه بسیاری از شرکت ها این عناصر را تولید می کنند و به بازار جهانی تحویل می دهند. با این حال انتخاب نوع غشاهای مورد استفاده در سیستم RO تأثیر عمده ای بر کیفیت محصول نهایی و شرایط کاری سیستم دارد. فیلترهای غشای صنعتی بسته به نوع آب آشامیدنی که تصفیه می شود در انواع مختلف موجود است. ماژول های SV برای تصفیه آب دریا مناسب هستند، و ماژول های BV برای آب شور مناسب هستند.

* پرشروسل یا محفظه ممبران

پرشروسل یا هوزینگ ممبران،به عنوان یکی از اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی؛ در واقع یک پوشش غشایی است که مسئول حفظ فیلتر RO است و به همین دلیل به عنوان پوشش غشایی شناخته می شود. این پوشش ها معمولاً از فایبرگلاس ساخته می شوند. سلول های فشار در انواع مختلف بر اساس قطر، ظرفیت غشا، و فشار کار در دسترس هستند که می توانند بر اساس طراحی و نیازهای سیستم انتخاب شوند. این پوشش های صنعتی در دو نوع، ۸ اینچ و ۴ اینچ در دسترس هستند، اما این عدد اساساً قطر غشاهای RO است که در داخل آن ها قرار می گیرند.

همچنین تعداد غشاهای واقع در داخل سلول بالا از ۱ تا ۸ عدد متفاوت است. اما رایج ترین ظرفیت یک ظرفیت بزرگ ۶ عنصر است. پارامتر دیگر فشار کاری است که می تواند به آبی که از یک سلول با جریان بالا عبور می کند اعمال شود. این فشار در سیستم های مختلف متفاوت است.

*اجزای اندازه گیری دستگاه تصفیه آب صنعتی

یکی از مهم ترین اجزای تمام سیستم های صنعتی تجهیزات مسئول اندازه گیری است. در تصفیه کننده آب RO صنعتی از دستگاه های مختلفی برای اندازه گیری و کنترل پارامترهای کاری سیستم استفاده می شود که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

  • شیر کنترل
  • فلومتر
  • فشار سنج
  • TDS متر

در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده درباره اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شما همراهان گرامی در صورت هرگونه سئوال و یا دریافت مشاوره در زمینه اجرای دستگاه تصفیه آب صنعتی ، میتوانید با مشاوران ما در شرکت تصفیه آب ایلیا گستر در ارتباط باشید.

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی

اجزای دستگاه تصفیه آب صنعتی