آخرین بروز رسانی: 3rd جولای, 2022

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

یکی از انواع دستگاه تصفیه آب ،آب شیرین کن دریایی است که ما در این مطلب قصد داریم تا به معرفی و قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی بپردازیم.در ادامه این مبحث با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه آب شیرین کن دریایی:

یک دستگاه آب شیرین کن دریایی یا تصفیه کننده آب دریا صنعتی با نام انگلیسی seawater Ro سیستم و یا SWRO ابزار و تجهیزاتی است که آب دریا را تصفیه می کند، قطعاً اولین اقدام بر روی کشتی ها و کشتی های جنگی برای حل مشکل آب آشامیدنی است.آن ها برای نمک زدایی و تصفیه دریا در گذشته با تقطیر حرارتی از گرمای ایجاد شده توسط کشتی ،استفاده میکردند.

حال استفاده از این روش به دلیل قیمت بالا و ناکارآمدی اقتصادی آن و از سوی دیگر مقادیر کمی آب تولید شده، به هیچ عنوان سودآور نیست و عملاً بی فایده است.

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

انواع روش های تصفیه آب دریا:

  • تصفیه آب دریا با اسمز معکوس (RO).
  • تصفیه حرارتی آب دریا
  • تصفیه آب دریا با الکترودیالیز

اهمیت استفاده از دستگاه آب شیرین کن دریایی:

استفاده از آب شور در استفاده عمومی مانند نوشیدن مضرات زیادی دارد. اثرات آن حتی می تواند باعث مرگ شود. بنابراین در صورت وجود مشکل آب شور توصیه می شود که آب قبل از مصرف با یک دستگاه نمک زدایی دریایی تصفیه شود.

از دیگر ضررهای استفاده از آب دریای تصفیه نشده می توان به آلودگی اشاره کرد. برخی از این عفونت ها باعث ایجاد بیماری در بدن می شوند. بنابراین استفاده از آب دریا حتی برای مقاصد غیر آشامیدنی ایده خوبی نیست. دستگاه آب شیرین کن دریایی، آب را تا نقطه پاکیزگی تصفیه می کنند. بنابراین شما می توانید از آب آنها برای استفاده عمومی مانند نوشیدن و شستن استفاده کنید.

آب تصفیه شده در دستگاه تصفیه آب دریایی می تواند برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار گیرد. این استفاده شامل مجتمع های صنعتی، مسکونی و تجاری و اهداف دیگر است.

استفاده از آب شور برای کشاورزی عملاً غیرممکن است. زیرا آب شور باعث خشک شدن گیاه و مرگ می شود. اما شما همچنین می توانید با استفاده از یک دستگاه آب شیرین کن دریایی برای تصفیه آب شور دریا از آن در کشاورزی استفاده کنید. دستگاه آب شیرین کن دریایی به طور خاص برای تصفیه آب دریا طراحی شده اند. این روش تصفیه به طور کامل نمک را در آب دریا جذب می کنند و کیفیت آب خروجی آن ها بسیار زیاد است.

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

موارد استفاده از دستگاه آب شیرین کن دریایی:

  • جایی که کمبود آب و هیچ منبع آب شیرین وجود ندارد
  • اسکله ها
  • سکوهای نفتی برای آب آشامیدنی و شستن
  • لنج ها و کشتی ها
  • ناوها و کشتی های نظامی
  • جزایر

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی:

قیمت دستگاه های تصفیه آب، از جمله قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی در ماه های اخیر افزایش یافته است. قیمت این سیستم ها بستگی زیادی به نوع قطعاتی دارد که تولیدکننده در تولید از آن استفاده می کند.

انتخاب هر یک از مواد، نوع و برند قطعات باعث کاهش و افزایش قیمت دستگاه خواهد شد. از سوی دیگر ظرفیت دستگاه نقش مهمی در تعیین قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی دارد. اما باید توجه داشت که با افزایش ظرفیت تصفیه آب دریا، قیمت و بازده اقتصادی آن بیشتر است .

از طرفی نیز هزینه تولید آب شیرین در واحدهای نمک زدایی دریایی شامل دو گروه هزینه های کار و نگهداری  و هزینه های سرمایه گذاری اولیه است. هزینه های عملیاتی و هزینه های نگهداری شامل تمام هزینه های تولید آب شیرین است. هزینه های دستمزد کار، مصرف برق، مواد شیمیایی، مواد یکبار مصرف، قطعات یدکی، تعمیرات و غیره که مهم ترین دسته های هزینه های مربوط به تولید آب شیرین هستند. سرمایه گذاری اولیه، در قالب مدل اقتصادی پروژه، در طول دوره بازیابی کاهش می یابد و بر هزینه تولید آب اضافه می شود.

در پایان امیدواریم که مطالب ارائه شده درباره قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

شما همراهان گرامی در صورت هرگونه سئوال و یا دریافت مشاوره در زمینه قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی، میتوانید با مشاوران ما در شرکت   ایلیا گستر در ارتباط باشید.

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی

قیمت دستگاه آب شیرین کن دریایی