آخرین بروز رسانی: 3rd جولای, 2022

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

به دلیل اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب، ما در این مقاله قصد داریم تا درباره طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی مطالبی را بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

امروزه کمبود آب بخصوص در کشور ما ایران باعث شده است که آب مصرفی خانوارها در اکثر مناطق دارای املاح و ناخالصی های زیادی باشد و همین امر نیز اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی را برای همه افراد دوچندان میکند.

از همین رو یکی از رایج ترین اختلالات بوجود آمده برای دستگاه تصفیه آب ،هواگیری آن است که به مرور زمان باعث فرسوده شدن و خرابی‌های مکرر دستگاه میشود و وجود این مشکل ما را بر آن داشت تا مطلبی با موضوع طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی برای شما همراهان گرامی تهیه کنیم.

دلایل هوا گرفتگی دستگاه تصفیه آب خانگی:

  • وجود هوا در آب ورودی به دستگاه : از آنجا که در اکثر مواقع دستگاه تصفیه آب به آب شهری که هوا در آن به صورت حبابهای ریز و حل نشده وجود دارند؛ متصل میشوند،همین امر میتواند موجب بروز مشکل در دستگاه شود.
  • هنگام نصب دستگاه تصفیه آب: در این مرحله به دلیل وجود هوا در همه هوزینگ ها،شلنگها و فیلترها و… باید به هنگام نصب دقت و توجه ویژه ای به خرج داد.
  • هنگام تعویض فیلتر آب : به دلیل وجود هوا درون فیلتر آب ، به هنگام تعویض آن باید نکات لازم را رعایت کرد.
  • هنگام تعویض قطعات دستگاه تصفیه: امکان مکش هوا به داخل دستگاه در هنگام تعویض قطعات آن وجود دارد.

هر یک از موارد ذکر شده در این قسمت میتواند دلیلی برای هواگیری دستگاه تصفیه آب و در نتیجه بروز اختلال در کارکرد و خروجی نامناسب دستگاه باشد، به همین دلیل ما در ادامه به طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی خواهیم پرداخت .

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی

طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی:

قبل از پرداختن به موضوع روشها و طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی ، باید به این نکته توجه کنید که یک اشتباه رایج در بین بیشتر افراد این است که تصور میکنند پس از تعویض هر یک از فیلترهای دستگاه تصفیه آب باید آنها را هواگیری کرد و این در حالی است که پس از تعویض فیلتر، هوای جمع شده در آن قسمت به مرور خارج شده و عموما نیازی به هواگیری مجدد ندارد.

به عبارتی یکی از مهمترین قطعاتی که به هواگیری نیاز دارد هوزینگ دستگاه تصفیه آب می‌باشد.در واقع هوزینگ‌ها محل قرار گیری فیلتر‌ها در دستگاه هستند که ممکن است برای هدف‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.

از جمله اصلی ترین نشانه های نیاز دستگاه به هواگیری ،کاهش فشار آب مصرفی است ؛به همین دلیل در دستگاه‌های به روزتر معمولا دکمه‌ ای در پشت هوزینگ مورد نظر تعبیه شده است که با فشار دادن مکرر آن می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

مرحله دیگری که پس از هواگیری دستگاه باید مجددا به حالت استاندارد خود برگردد ،تنظیم فشار باد مخزن دستگاه تصفیه آب است که بهتر است این کار توسط یک متخصص با تجربه انجام بگیرد ؛ زیرا در صورت بالا یا پایین بودن فشار باد مخزن دستگاه، می‌تواند باعث خرابی گسترده و آسیب جدی تری در سیستم شود و هزینه‌های سنگین تری را به بار آورد.

از جمله مشکلاتی که ممکن است گرفتگی هوا در دستگاه تصفیه آب بوجود آورد میتوان به ؛کار کردن مداوم و طولانی مدت دستگاه ، روشن نشدن دستگاه تصفیه آب ، تولید نشدن آب تصفیه شده توسط دستگاه و همچنین ایجاد صدای سوت در دستگاه تصفیه آب اشاره کرد که در این صورت باید هر چه سریع تر نسبت به هواگیری آن اقدام کنید.

کلام پایانی:

از همین روی همکاران ما در شرکت ایلیا گستر با مجرب ترین افراد و به روزترین دستگاهها در خدمت شما همراهان گرامی هستند تا بهترین خدمات و نیز هرگونه مشاوره در زمینه طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب خانگی و اطلاعات دیگری را حضور شما عزیزان ارائه نمایند.