آخرین بروز رسانی: 3rd جولای, 2022

دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

در این مقاله قصد داریم  تا اطلاعاتی را درباره دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب ارائه کنیم،اما قبل از آن لازم است تا با چگونگی تصفیه آب و روش کارکرد آن آشنا شوید.در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

تصفیه آب

تصفیه آب و یا به عبارت دیگر water refinery در واقع به هر فرآیندی گفته میشود که کیفیت آب را بهبود می‌بخشد تا آن را برای یک هدف خاص مناسب‌تر کند.

 تصفیهٔ آب آلاینده‌ها و اجزای نامطلوب آن را حذف می‌کند و یا غلظت آن‌ها را کاهش می‌دهد، به طوری‌که آب برای استفاده مورد نظر مناسب می‌شود.

فرایند تصفیه آب در نهایت ممکن است به کاهش غلظت ذرات معلق یا ذرات محلول در آب از جمله انگل‌ها یا باکتری‌ها، ذرات معلق،قارچ‌ها،  جلبک‌ها، ویروس‌ها،و طیف گسترده ای از مواد محلول و ذرات معلق موجود در آب منجر شود.

با توجه به موارد ذکر شده به اهمیت وجود و دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب پی میبریم.

مواد زائد و مضر موجود در آب

  •  ذرات معلق
  •  کلر و ترکیبات بیماريزاي آن
  • فلزات سنگین
  •  آلودگی هاي میکروبی

ذرات معلق

 ذرات معلق شامل ذرات نامحلول در آب و یا کلوئیدي است که در آب به صورت معلق باقی میماند. این ذرات علاوه بر کاهش شفافیت آب سبب کاهش کیفیت آن نیز میگردد به همین دلیل باید پیش از شرب به طور کامل حذف شوند.

 کلـر

کلر و ترکیبات آن براي ضدعفونی کردن آب آشامیدنی در تصفیه خانه ها به آب اضافه میگردند که بخشی از این کلر در عملیات گندزدایی آب و بخشی دیگر در اکسیداسیون برخی از گازها مانند هیدروژن سولفید مصرف میشود ،به همین دلیل برای حفاظت از شبکه آبرسانی در برابر آلودگیهاي ثانویه ناشی از شکست، اختلال و هرگونه مشکل دیگر در خطوط لوله و مخازن ،لارم است که مقداري کلر آزاد در آب باقی بماند.

فلزات سنگین

فلزات سنگین شامل عناصری مانند سرب، جیوه، روي، نیکل، کرم، کادمیوم و غیره میباشند که وجود این فلزات،در غلظت بیش از استاندارد در آب شرب باعث عوارض گوناگونی مانند مسمومیت، حساسیت شدید، عقب افتادگی ذهنی، فراموشی، پارکینسون، سنگ کلیه، نرمی استخوان و انواع سرطان میگردند.

بنابراین حذف این فلزات قبل از مصرف آب ضروري می باشد.

آلودگی هاي میکروبی و میکرو ارگانیزم ها

میکروبها از طریق نفوذ فاضلاب انسانی در آب آشامیدنی به انسان منتقل میشوند،و باعث بروز بیماری های مختلفی در انسانها میشوند.

بیماريهاي ناشی از آب آلوده سالانه نزدیک به یک میلیارد انسان را در روي کره زمین مبتلا میکند و باعث مرگ حدود 10 میلیون نفر میگردد.

دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

کاربرد دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

با توجه به تولید 3 نوع محصول در این زمینه کارایی هریک از آنها به شکل زیر است:

کارایی اول: حذف بو، رنگ، طعم، مزه، کلر و ترکیبات آن
کارایی دوم: حذف فلزات و سایر یونهاي سنگین
کارایی سوم: حذف میکروارگانیزمها، میکروبها و ویروسها

کشورهاي عمده تولید کننده دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب

امروزه این فیلترها در بیشتر کشورها تولید و با قیمت و کیفیتهای مختلفی عرضه میشود،که کشورهای زیر از جمله آنها هستند:

بنابراین با توجه به اهمیت رشد روز افزون جمعیت و تولید فاضلاب های صنعتی و تصفیه نکردن آنها و در نتیجه بازگشت به چرخه آبی جوامع و از طرفی شرایط بد جوی که باعث کم شدن بارش های فصلی برف و باران شده است،به اهمیت تصفیه آب آشامیدنی و آب مورد نیاز کشاورزی و استفاده از دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب توجه ویژه ای را میطلبد.

به همین دلیل چند سالی می شود که شرکت های فعال در زمینه دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب اقدام به ابداع انواع روش های مختلف و با بازدهی بالا در تصفیه آب و اجرایی کردن آنها کرده اند،که از جمله میتوان به تبادل کننده یونی, و الکترو دیالیز برای بهینه کردن خلوص آب اشاره کرد.

در پایان این مبحث از همه شما همراهان گرامی دعوت میکنیم تا اگر در زمینه دستگاه ساخت فیلتر تصفیه آب به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، از تجارب و مشاوره شرکت پاک آبان ایلیا گستر بهره مند شوید.