آخرین بروز رسانی: 3rd جولای, 2022

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

شما همراهان گرامی برای خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی مناسب ابتدا لازم است که نیاز خود را مشخص کنید،و تعیین کنید که آب تصفیه شده با چه درجه کیفیتی نیاز دارید.به این ترتیب راحت تر می توانید دستگاه تصفیه آب مناسب نیاز خود را انتخاب کنید.

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

همانطور که میدانید که آلودگی آب در سیستم لوله‌کشی شهری بسیار زیاد است و حجم زیادی از آلاینده‌ها وارد آب مصرفی خانوارها می‌شوند که خطرات بسیار زیادی برای سلامتی افراد خانواده دارند.به همین دلیل بهترین راه کم کردن این خطرات خرید دستگاه تصفیه آب  خانگی است.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی انواع مختلفی دارند،که ما در این مقاله شما را با آنها آشنا میکنیم.

مدل های مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی

  •  دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی
  •  دستگاه تصفیه آب زیرسینکی 
خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

شما میتوانید با توجه به نحوه‌ی نصب و محل نصب این دستگاه‌ها،مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

همانطور که از نام این دو دستگاه مشخص است ،تفاوت اصلی آن‌ها در محل نصب آن‌هاست،به این صورت که دستگاه‌های تصفیه آب رومیزی روی میز قرار می‌گیرند و دستگاه‌های زیرسینکی در قسمت زیر سینک نصب می‌شوند و دیده نمی‌شوند.

همانطور که مشخص است تفاوت اصلی این دو دستگاه‌ در نحوه‌ی طراحی آنهاست. دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی به دلیل اینکه روی میز و جلوی چشم قرار می‌گیرد زیباتر و با طراحی بهتر ساخته می‌شود.

اما دستگاه‌های زیرسینکی صرفا چند فیلتر با هوزینگ‌های مخصوص هستند که زیر سینک قرار می‌گیرند و معمولا طراحی ظاهری آن‌ها چندان به چشم نمی‌آِید،و همچنین شلنگ‌ها و فیلترها به صورت باز قرار دارند و در عمل بدنه‌ای برای آن‌ها طراحی نشده است.

از عمده تفاوت های این دو دستگاه میتوان به حجم آنها اشاره کرد،مدل‌ تصفیه آب زیرسینکی عمدتا بزرگتربوده و حجم فیلترهای تصفیه آب آن‌ هم بسیار بزرگتر است،اما از لحاظ مکانیزم عمل هر دو دستگاه تا حدی شبیه به هم هستند.

حال در ادامه شما را با انواع دستگاه تصفیه آب آشنا کرده و نکاتی را که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی به آنها توجه کنید را بیان میکنیم.

انواع دستگاه تصفیه آب

نوع اول :دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن

نوع دوم :دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس 

دستگاه های تصفیه آبی که برقی نیستند و در آنها از پمپ و مخزن استفاده نشده،سختی گیر نبوده و در واقع برای کسانی که پایین آمدن سختی آب برای آنها اهمیت دارد مناسب نیستند.

دستگاه های تصفیه آب RO یا اسمز معکوس، به واسطه فیلتر ممبران که در مرحله چهارمشان بکار رفته میتوانند سختی آب را به طور کامل از بین برده وخیلی از موادی که برای سلامت ما زیان بار هستند و حتی با جوشاندن آب هم قابل جداسازی نیستند را حذف کنند.

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی، دقت داشته باشید تمام قطعاتی که در آن دستگاه به کار رفته است باید با برند تولید کننده خود دستگاه یکی باشد،متاسفانه شاهد هستیم برخی از فروشندگان با نصب قطعات با برندهای مختلف بر روی دستگاه و مونتاژ کردن آن در داخل کشور اقدام به تولید دستگاه های تصفیه آب تقلبی می کنند.

علاوه بر قطعات ،توجه داشته باشید که دستگاه تصفیه آب باید دارای استانداردهای بهداشتی لازم باشد.

نکته دیگری که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی، باید به آن توجه داشته باشید فیلتر های دستگاه تصفیه آب هستند،در فیلتر های متفرقه و مشابه دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار، در واقع سر و ته فیلتر باز بوده به همین دلیل تمامی آب ورودی به فیلتر تصفیه نمی شود و به مراحل بعدی رفته،و باعث پایین آمدن عمر فیلتر ممبران و فیلتر های بعد از آن می شود.

فیلتر ممبران،اصلی ترین،مهم ترین و گران ترین فیلتر دستگاه های تصفیه آب خانگی اسمز معکوس می باشدکه وظیفه حذف ناخالصی های جامد محلول در آب و کاهش سنگینی آب را بر عهده دارد.

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

سخن پایانی برای خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

با توجه به همه مطالب اشاره شده در بالا،در نهایت شما برای خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی باید با یک متخصص در زمینه‌ی آب و آلودگی‌های آن مشورت کنید و ببینید کدام نوع دستگاه برای شما مناسب‌تر است و مشکلات مربوط به آب منطقه‌ی شما را بهتر پوشش می‌دهد ، که به همین منظور میتوانید از راهنمایی های از مشاوران شرکت پاک آبان ایلیا گستر بهره مند شوید.

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی

خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی