آخرین بروز رسانی: 7th دسامبر, 2022

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران و تمامی جهان دستگاهی است که با مدل RO یا روش اسمز معکوس عمل میکند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. بعد از این روش متریال و کیفیت فیلتر ها مد نظر است که به آن پرداخته میشود.

با ورود دستگاه های تصفیه آب به خانه ها و توسعه تکنولوژیکی این دستگاه ها در سال های اخیر شاهد تولد نسل جدیدی از دستگاه های دستگاه های آب با اسمز معکوس هستیم. اسمز معکوس، کوتاه شده برای اسمز معکوس (RO) در بازار، نتیجه عملیاتی است که از فشار برای معکوس کردن جریان اسمزی آب استفاده می کند.

اسمز یک فرایند طبیعی است و در طبیعت قابل مشاهده است. این فرایند که در آن آب از غلظت پایین به بالا تمایل دارد، زمانی که آب از زمین یا در کلیه های ما جذب می شود، زمانی که آب از خون جذب می شود، در ریشه گیاهان دیده می شود.

فرآیند اسمز معکوس در بهترین دستگاه های تصفیه آب

در حال حاضر بهترین تصفیه کننده آب خانگی دستگاهی است که فرایند اسمز معکوس را انجام می دهد. در فرایند اسمز معکوس، با فشار دادن بر روی مایع متمرکز که با پمپ فشار بالا انجام می شود، مایع با فیلتر کردن آلاینده از غشای نیمه پهنای باند عبور می کند و تأثیر عمده ای بر بهبود شوری آب در مناطقی دارد که آب شیر محلول سالین است.(آب لوله کشی آنها شور است )

در تصفیه کننده آب، آلاینده های بیشتری با استفاده از سیستم اسمز معکوس فیلتر می شوند و با افزایش تعداد فیلترها، کیفیت آب می تواند تا حد امکان افزایش یابد. این سیستم می تواند تا 99 درصد مواد حل شده و آلاینده هایی را که آب را با مشکل مواجه کرده و آب با کیفیت بالا را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد، حذف کند.

چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

اولین و مهم ترین عاملی که باید در هنگام خرید تصفیه کننده اصلی آب در نظر گرفت نوع استفاده از دستگاه و حجم مورد نیاز آب تصفیه شده است؛ برخی از دستگاه های تصفیه آب برای مکان های بزرگ و شلوغ مانند سازمان ها، کسب و کارها و مجتمع های آپارتمانی استفاده می شوند و برخی دیگر می توانند برای یک خانواده باشند.هر تصفیه کننده آب دارای یک مخزن ذخیره آب است که در آن مقدار آب تصفیه شده همیشه ذخیره می شود؛ برای استفاده در مکان های بزرگ و شلوغ، این مخزن باید بزرگتر باشد و دستگاه باید بتواند مقدار بیشتری از آب را در یک زمان مشخص درمان کند تا نیازهای مردم برای مصرف آب درمان شده را برآورده کند.

اما فضاهای کوچکتر و استفاده از خانه نیاز به یک مخزن بزرگ ندارد و یک دستگاه کوچک پاسخ خواهد داد. یکی دیگر از آنچه که باید در نظر گرفتن در هنگام انتخاب آب purifiers نوع آلاینده است; در برخی از مناطق، آب آشامیدنی از کیفیت خوبی استفاده می کند و به همین دلیل یک دستگاه مناسب با تعداد کمی فیلتر؛ با این حال در برخی نقاط کشور مانند مناطق جنوبی که آلودگی آب بسیار زیاد است و حتی گل و لای نیز دیده می شود، به دستگاه هایی با پله های بیشتر نیاز است تا انواع آلاینده های آب را به طور کامل از آن خارج کنند.
تعداد مراحل دستگاه در واقع با تعداد فیلترها تعیین می شود، و دستگاه های چند فیلتره آلاینده های متعدد را از آب خارج می کنند. یکی دیگر از نکته های مهم در خرید آب purifiers انتخاب نام تجاری است; اگرچه در حال حاضر برندهای متعددی در بازار وجود دارد، اما برندهای مشهور تصفیه آب تایوان از بهترین برندهایی هستند که مردم سال ها به آن اعتماد کرده اند. برندهایی مانند آکوا، CICA و سافت واتر سال هاست که مورد استفاده قرار می گرفته اند و به عبارت دیگر در آزمون به خوبی عمل کرده اند

یکی از مهم ترین نقاطی که باید در نظر گرفت، خرید دستگاه ها از آژانس ها و شرکت های مشهور و مورد اعتماد است؛ برخی از شرکت ها تنها نقش واسطه ای دارند، در حالی که برخی دیگر واردکنندگان عمده ای هستند و به همین دلیل خدمات پس از فروش پایین تر و گارانتی معتبری ارائه می دهند..

علاوه بر این، خرید از واردکننده اصلی از امتیاز تحویل رایگان و مونتاژ برخوردار است. بنابراین قبل از خرید تصفیه کننده آب حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید که ازکدام شرکت خریداری کنید یا کدام تصفیه کننده آب را خریداری کنید.

بهترین فیلتر‌های تصفیه آب خانگی

انواع مختلفی از پورفیورهای آب خانگی وجود دارد و سه تا هشت درجه هستند. به طور کلی انواع فیلترهای مورد استفاده در دستگاه های آب، عبارت اند از: فیلتر پلی پروپیلن، فیلتر پودر، فیلتر بلوک کربن، غشا، فیلتر کربن خطی، فیلتر معدنی، فیلتر قلیایی و فیلتر فرابنفش (UV). فیلتر پلی پروپیلن برای حذف آلاینده های فیزیکی در آب است؛ این فیلتر لجن را در آب حذف می کند و شن و ماسه و آلاینده های معلق در آب را حذف می کند.

فیلترهای کربن و کربن موجود در پودر نیز دارای پوسته نارگیل سفید هستند که اولی کلر، ترکیبات آلی، رنگ، طعم و بوی آب را از بین می برد و دومی مکمل عملکرد فیلتر است و مواد شیمیایی موجود در آب را حذف می کند.

غشاها همچنین مسئول از بین بردن آلاینده های میکروبی، نیترات ها، نیترات ها، فلزات سنگین و سایر نعل های آب هستند. این غشا همچنین سختی مضر آب را از بین می برد؛ این سختی ها در واقع همان رسوب هایی هستند که در دیواره دیگ بخار و گاهی آب نمک دیده می شوند. کار یک فیلتر کربن خطی بهبود طعم، بو و طعم آب است.

فیلترهای معدنی مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منیزیم، کلسیم و غیره را ذخیره می کنند. در آب؛ در واقع این فیلتر به آب نمک های مفیدی برمی گردد که در مراحل قبلی از آب استخراج شده اند و آن را برای سلامتی مفید می سازد. فیلترهای قلیایی همچنین بیماری هایی مانند قند، چربی ها، مشکلات گوارشی و بی حالی توسط آب قلیایی را کاهش می دهند. در پایان فیلتر فرابنفش میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها را می کشد و هیچ ارگانیسم زنده ای را در آب باقی نمی کند.

توصیه می شود اگر قصد خرید تصفیه کننده آب را دارید، حتما دستگاه را در مراکز خریداری کنید تا بعداً مشکلی در تامین قطعات و فیلترها پیدا نکنید. چون فیلترهای دستگاه، بسته به نوع فیلتر، پس از چند ماه باید جایگزین شوند؛ اگر شما خرید محصول از وارد کنندگان مشهور، شما هیچ مشکلی برای خرید قطعات.

ویژگی های بهترین آب تصفیه کن خانگی

بر اساس یک نظرسنجی اخیر انجمن کیفیت آب آمریکا، ۳۰ درصد مصرف کنندگان و مشترکان آب این شهر نگران کیفیت آب هستند که احتمالا باعث شده آمریکایی ها سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار صرف بطری های آب معدنی کنند. همچنین به همین دلیل است که بازار تصفیه کننده آب رشد قابل توجهی را تجربه می کند و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ به ۴۵٫۳ میلیارد دلار رشد کند. از سال ۲۰۱۰ شرکت های تصفیه آب باید نیازهای مشتریان را بهتر از هر زمان دیگری برآورده کنند.

با این حال دلیل رشد بازار تصفیه کننده آب فقط توجه به کیفیت آب نیست. در واقع جهان شاهد روندهای متعددی است که استفاده گسترده از تصفیه کننده های آب را توجیه می کند و تولیدکنندگان از این ویژگی ها برای تلاش برای جذب مشتریان بیشتر در این بازار پرمشغله استفاده می کنند:

غنی سازی مواد معدنی دوباره برای طعم و سلامت بهتر

نیاز بهگندزدایی بیش از هر زمان دیگری

اندازه گیری کیفیت آب فعلی

توجه به نوع نیاز خریدار

مهم ترین چیزی که باید در هنگام خرید تصفیه کننده آب خانگی در نظر گرفت، نوع خریدار است. به طور معمول، شما ابتدا باید نوع آب و آلاینده ها را در محیط خود شناسایی کنید، و سپس یک تصفیه کننده آب خانگی بخرید. دلیل این امر به ویژه سختی آب در برخی مناطق است. به طور معمول بهترین تصفیه کننده آب ایران برای انواع آب در ایران مناسب است، همان تصفیه کننده آب خانگی مجهز به فیلتر اسمز معکوس.

اصل و اورجینال بودن دستگاه

اگر کمی تحقیق کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که بهترین تصفیه کننده آب در ایران AKUA PRO، Softwater، CCK است که تقریبا همه خرده فروشان آن را توصیه می کنند. اما همیشه باید به اصالت محصول شک کنید.معمولاً دستگاه های آب از مارک های شناخته شده توسط برخی کپی می شوند و با همین نام وارد بازار می شوند، اما کیفیت بسیار ضعیفی دارند. تصفیه کننده آب خانگی تایوان را می توان به راحتی در زبان های چینی، ایرانی،  و غیره یافت.  بنابراین، شما همیشه باید خریدرا از فروشگاه های مشهور در نظر بگیرند.

ضمانت کالا

بهترین برند دستگاه تصفیه کننده آب

دستگاهی است که باید چندین گواهی معتبر در جهان داشته باشد، از جمله موارد زیر:

گواهینامه NSF مربوط به بنیاد ملی بهداشت
گواهینامه FDA مربوط به سازمان غذا و دارو آمریکا
گواهینامه WQA مربوط به سازمان جهانی کیفیت آب
گواهینامه ROHS که متضمن عدم استفاده از مواد سمی در تولیدات دستگاه است
استاندارد CE اروپا
استاندارد های بهترین دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب چه مارکی خوبه؟

دستگاه تصفیه آب چه مارکی خوبه؟

بهترین مارک دستگاه تصفیه آب چیست؟

قبل از خرید تصفیه کننده آب خانگی، به دنبال بهترین تصفیه کننده آب خانگی بگردید که می توانید در ایران از برندxinode که یکی از بهترین زیر مجموعه های شرکت ایلیا گستر است و به دنبال آن نام تجاری ارزان تر آب نرم سافت واتر به آن اشاره کنید. این یک برند تصفیه کننده آب خانگی پر فروش در ایران است. اگرچه بیشتر مردم از این دستگاه تصفیه آب آشامیدنی استفاده می کنند، اما استفاده های دیگری مانند حمام کردن یا انجام رختشویی نیز ممکن است از جمله نیازهای ویژه مردم باشد.

کلر و نمک در آب می تواند سلامت پوست و مو را به خطر بیندازد و همچنین کیفیت لباس های با کیفیت را از بین ببرند. شما ممکن است یک مرکز رختشویی داشته که برای آن شما می خواهید تصفیه کننده آب تهیه کنید; قطعا انتخاب یک نام تجاری تصفیه کننده آب خانگی برای شما با کسی که خرید این دستگاه تصفیه برای  آب آشامیدنی است متفاوت خواهد بود. از آنجا که آب شستشوی تصفیه شده نیاز به مراحل تصفیه بیشتر ندارد و شما فقط بیشتر پرداخت خواهید کرد.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران کدام است؟

برای پاسخ به این سوال که بهترین تصفیه کننده آب خانگی چه چیزی است، باید بدانیم که در هنگام انتخاب تصفیه کننده آب با کیفیت چه عواملی باید در نظر گرفته شود. یکی از مهم ترین نقاطی که باید در زمان خرید دستگاه های آب در ایران مورد توجه قرار گرفت، برند دستگاه است؛بهتر است تا حد امکان دستگاه خود را از برندهای معروف جهان انتخاب کنید. در این راستا برندهای تایوانی از برندهای مشهور هستند. پورفیورهای آب خانگی تایوانی از سوی آمریکا مجوز دارند و گواهی های فنی و بهداشتی بین المللی دارند. نکته مهم دیگر انتخاب مدل دستگاه است؛

از آنجا که اسید دارای صفت مخرب قوی است و می تواند با گذشت زمان به سلامت بخش های مختلف بدن آسیب وارد کند، استفاده از آب سافت واتر برای تصفیه می تواند این خطر را از بین ببرد. تصفیه کننده آب CCk و همچنین تصفیه کننده آب نرم به قلیایی آب می دهد. البته این دستگاه فیلتر اضافی دارد و در واقع آب را در هشت مرحله تصفیه می کند. هر هفت فیلتر مورد استفاده در تصفیه کننده آب Softwater نیز در تصفیه کننده آب CCK وجود دارد.

البته با توجه به اینکه قرار است یک بار دستگاه تصفیه آب خرید کنید بهتر است محصول بهتر و کیفیت بهتر از برند زینود را خرید کنید چرا که مشتریانی که دستگاه زینود خریداری کرده اند دیگر نگران کیفیت نخواهند بود. دستگاه های زینود را در این لینک ملاحظه نمایید.

فیلتر هشتم یک فیلتر مکمل برای مواد معدنی آب تصفیه شده است که به حفظ خواص آب معدنی کمک می کند. این دو دستگاه در حال حاضر بهترین دستگاه های بازار هستند.

دسته‌بندی: وبلاگ