آخرین بروز رسانی: 7th فوریه, 2023

آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی

آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی

در این مقاله قصد داریم تا درباره آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی اطلاعاتی را خدمت شما همراهان گرامی ارائه کنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی

آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی

امروزه به دلیل وجود املاح و ناخالصی های زیاد در آب مصرفی خانوارها وجود یک دستگاه تصفیه آب برای هر خانه ای از ضروریات به شمار می آید زیرا در دراز مدت این املاح میتواند آسیبهای جدی برای سلامتی افراد خانواده بوجود آورد.

به همین جهت دارندگان این دستگاهها باید حتی به صورت ابتدایی هم که شده مواردی را درباره آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی بدانند تا در صورت بروز مشکل بتوانند نیاز خود را تا حدودی برطرف کنند.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که نصب و تعمیر دستگاه تصفیه آب بجز در موارد جزئی به مهارت و تسلط بالایی نیاز دارد و حتما باید توسط یک تکنسین باتجربه انجام بگیرد.

و اما قبلا در همین سری از مقالات مربوط به دستگاه تصفیه آب خانگی ، نکات لازم و راهنمایی های کاربردی در زمینه آموزش نصب دستگاه تصفیه آب خانگی را برای شما بیان کرده ایم و در این بخش فقط به ارائه مطالبی درباره تعمیر دستگاه تصفیه آب بسنده میکنیم.

تعمیرات مورد نیاز برای دستگاه تصفیه آب:

  • تعمیر پمپ تصفیه آب
  • هواگیری دستگاه تصفیه آب
  • نصب شیر برقی تصفیه آب
  • تست شیر برقی دستگاه تصفیه آب
  • تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب 

همانطور که میدانید دستگاه تصفیه آب نیز مانند هر وسیله دیگری از قطعات و بخشهای مختلفی تشکیل شده است که برای تعمیر و یا تعویض آن لازم است تا با این قطعات و کارکرد آنها آشنا باشید که ما در این قسمت برخی از آنها را به شما معرفی کرده و توضیح خواهیم داد.

آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی

آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی

آشنایی با قطعات و بخشهای مختلف دستگاه تصفیه آب:

  • پمپ دستگاه تصفیه آب
  • شیر برقی
  • لایه‌های فیلتر مختلف
  • هوزینگ و فیلتر با جنس‌های مختلف
  • شیر برقی
  • شیر تنظیم فشار هوا
  • سوئیچ قطع فشار پایین
  • و …

در عین حال که وجود همه این بخشها و قطعات برای دستگاه لازم و ضروری هستند و خرابی هر یک از آنها میتواند برای مجموعه دردسر ساز باشد ،اما با این وجود پمپ دستگاه که وظیفه تامین فشار و دبی لازم سیال آب را بر عهده دارد ؛شیر برقی که وظیفه قطع ورود آب به دستگاه در موارد خاص را انجام میدهد و همچنین فیلترها که وظیفه گرفتن آلودگی های آب را بر عهده داشته و هوزینگ هم که پوششی برای فیلترها هستند از مهمترین قطعات و بخشهای اصلی دستگاه تصفیه آب به شمار میروند.

اما با وجود همه موارد گفته شده باید توجه داشته باشید که آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی به مهارت بالایی نیاز دارد و بهتر است توسط یک فرد ماهر و با تجربه انجام بگیرد.

 نحوه آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی:

همانطور که در بخشهای بالا اشاره کردیم قطعات به کار رفته در دستگاه تصفیه آب از حساسیت خاصی برخوردارند و همچنین به دلیل گران بودن خیلی از لوازم و بخشهای دستگاه ،تعویض و یا تعمیر آنها از هزینه هنگفت و بالایی برخوردار است ، پس بهتر است با توجه به برند و مدل دستگاه خود کار نصب، تعمیر و تعویض قطعات را به پشتیبانی‌های معتبر معرفی شده و یا اپراتورهای شرکت سازنده بسپارید.

البته توجه داشته باشید که فشار مخزن دستگاه معمولا بین 5 تا 7 بار تنظیم شده و پس از هر بار تعمیر، این فشار برای دستگاه تصفیه آب باید مجددا روی این بازه تنظیم شود.

و یکی دیگر از اشتباهات رایج در تعمیر دستگاه تصفیه آب هواگیری آن است که در صورت انجام اشتباه آن ،به مرور زمان باعث فرسودگی و خرابی دستگاه میشود.

بنابراین با توجه به موارد گفته شده بهتر است که هر نوع آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی را به عهده متخصصان این زمینه بسپارید .

از همین رو شرکت ایلیا گستر آماده است تا هرگونه اطلاعات و مشاوره درباره آموزش تعمیر و نصب تصفیه آب خانگی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.