آخرین بروز رسانی: 13th آگوست, 2022

آلاینده ها در فرآیند تصفیه آب

تصفیه آب

ظهور آلاینده ها و پاتوژن های جدید در منابع آب که جزء ترکیبات غیر طبیعی در تصفیه آب محسوب می شوند ممکن است تهدیدی مهم برای سلامت انسان ایجاد کنند.درنتیجه، آنها مانعی جدی برای پرداختن به کیفیت و کمیت آب مورد نیاز عموم فراهم می کنند.
علاوه بر این،ظهور آلاینده ها تهدیداتی را برای توسعه بیشتر منابع آب از لحاظ زیست محیطی ایجاد میکند؛ به گونه ای که نمی توان به پروژه های بزرگ آبی همچون مخازن و سدها که در محیط های بکر و دست نخورده احداث شده اند، اعتماد کرد.به دلیل وجود آلاینده ها در تصفیه آب،تهیه ی آبی با کیفیت مطلوب از منابعی که کیفیت پایین تری دارند، پرهزینه تر است و همواره مخالفت هایی را به دلیل صرف هزینه های بیشتر پروژه های تأمین آب عمومی ایجاد می نمایند(NRC,1999).
آلودگی منابع آب در اثر ورود عوامل جدید
تخمین تعداد آلاینده های ممکن گیج کننده است.تعداد مواد شیمیایی به ثبت رسیده در مقالات بالغ بر 20 میلیون ماده می باشند.از این تعداد حدود 70000 عدد به صورت تجاری ساخته و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند؛ این در حالی است که تنها 2800 مورد از این مواد داری میزان تولید سالانه ای بیش از 454000 کیلوگرم در سال می باشد(اقتباس از U.S.EPA). به هر حال،سازمان حفاظت محیط زیست فهرست آلاینده های شیمیایی بالقوه ای را که می بایست قانونمند شوند بیش از 227000 عدد برآورده نموده است(CHEMLIST,2002).
نانو ذرات
ساخت نانو ذرات موضوع جدیدی است و به سرعت رو به گسترش است.ذرات نانو، ذرات بسیار ریزی در دامنه بین 1 تا 100 نانومتر هستند که برای جلوگیری از خونریزی مغزی در صنایع داروسازی به کار برده می شوند.به علت جدید بودن این موضوع و بازاریابی محدود آن در شرایط فعلی، اطلاعات اساسی در مورد خطرات بالقوه بر روی سلامتی و اثرات این ذرات بر محیط زیست کافی نمی باشد. با افزایش ساخت این مواد، تخلیه های صورت گرفته در محیط زیست نیز بیشتر می شوند.بنابراین قبل از توسعه و گسترش باید تأثیرات آن بر سلامت انسان و محیط زیست ارزیابی گردد.
دیگر آلاینده های نوظهور
فهرست کنونی آلاینده های موجود، شامل موارد زیر می باشد:
1- سوخت اکسیژنه (برای مثال متیل ترشری بوتیل اتر، MTBE)
2- N – نیتروزو دی متیل آمین (NDMA)
3- پرکلرات
4- کرومات
5- داروهای دامپزشکی که از عملیات های خوراک تغلیظ شده حیوانات بدست می آید
6- محصولات دارویی
7- نانو ذرات.

آلاینده ها در فرآیند تصفیه آب

آلاینده ها در فرآیند تصفیه آب

دسته‌بندی: وبلاگبرچسب‌ها: