آخرین بروز رسانی: 14th ژوئن, 2023

آب شیرین کن صنعتی کوچک

آب شیرین کن صنعتی کوچک

در این مقاله قصد داریم تا شما را با آب شیرین کن صنعتی کوچک و ویژگیها و کاربردهای آن آشنا کنیم.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

آب شیرین کن صنعتی کوچک

آب شیرین کن صنعتی کوچک

معرفی دستگاه تصفیه آب صنعتی:

وقتی در مورد تصفیه آب صنعتی صحبت می کنیم، ممکن است به نظر برسد که فقط به تصفیه کننده های آب در بخش صنعتی فکر می کنیم. اما این طور نیست و تصفیه کننده های آب خانگی نیز با این نام شناخته می شوند.

به طور کلی سیستم هایی که قادر به تصفیه آب به مقدار زیاد هستند، تصفیه کننده های آب صنعتی نامیده می شوند. این دستگاه ها بیشتر قادر به تصفیه آب در ظرفیت های بیشتر از ۳ متر مکعب در روز هستند

اساس چنین دستگاه هایی بر اساس فناوری غشای اسمز معکوس است. از دستگاه های تصفیه آب صنعتی کوچک برای بهینه سازی فعالیت های صنعتی استفاده می شود که عمده فعالیت های آن ها مبتنی بر آب است. به عنوان مثال اثر این فرایند را می توان در دستگاه های خنک کننده و شستن دید. این فرایند باعث کاهش هزینه های مصرف آب و افزایش کارایی دستگاه های صنعتی می شود، و همچنین می تواند در صرفه جویی در مصرف آب مؤثر باشد.

همان طور که در بالا گفته شد اساس کار تصفیه کننده آب بر اساس فناوری غشای اسمز معکوس است. علاوه بر این، ازن و الکترودیونیزاسیون از دیگر فرایندهای مورد استفاده در عملیات آب سازی صنعتی هستند. در فرایند ازن، ازن به آب اضافه می شود و آب تصفیه می شود.

کاربرد آب تصفیه شده در صنعت:

از آب صنعتی برای ساخت، شستشو و رقیق کردن محصولات استفاده می شود. آب صنعتی در پالایشگاه ها، صنایع شیمیایی و تولید کاغذ استفاده می شود. این دستگاه در صنعت کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای دستگاه آب شیرین کن صنعتی کوچک:

  • مخازن تزریق
  •  فیلترهای شنی، کربنی و کاتریج
  • پمپ فشار قوی و پمپ فید
  • فیلتر ممبران
  • ابزار اندازه گیری و ابزار دقیق

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی:

• ظرفیت و توان عملیاتی زیاد برای تصفیه آب شور

• امکان طراحی برای مقادیر مختلف آب رسانی و قابلیت های مختلف تولید با توجه به نیاز

• قابلیت حذف انواع آلاینده های آب

• قیمت پایین انرژی و روش مقرون به صرفه اسمز معکوس نسبت به سایر روش های درمان آب

• امکان تصفیه آب شور و تامین آب مورد نیاز برای مقاصد مختلف

• توانایی بازگرداندن پساب خروجی از سیستم به محیط یا بازگرداندن آن به دستگاه تصفیه آب

آب شیرین کن صنعتی کوچک

آب شیرین کن صنعتی کوچک

عملکرد دستگاه آب شیرین کن صنعتی کوچک:

در فرایند تصفیه آب شیرین کن صنعتی کوچک، مواد حل شده تا ۵۰ میکرون در آب توسط فیلترهای شن و ماسه و فیلترهای کربنی گرفته می شوند که به فیلترهای مولتی مدیا معروف است. این کار با استفاده از فیلترهای ماسه ای انجام می شود. مرحله بعد فیلترهای کربن را فعال می کند و رنگ و بوی آب را حذف می کند.

سپس آب با پمپ کلاس سنتریفیوژ به داخل ظرفی حاوی غشا هدایت می شود. به طور کلی می توان گفت که عملیات اصلی دستگاه در این مرحله آغاز می شود. در این مرحله آب با فشار اسمز معکوس که در بخش های قبلی به آن اشاره شده است به دو بخش آب تولید و فاضلاب تبدیل می شود. همه این مراحل توسط یک سیستم خودکار کنترل می شوند.

با توجه به موارد فوق می توان گفت که ساخت آب های صنعتی در چهار فاز فرآوری مقدماتی، تنظیم ارزش pH، تنظیم دمای آب و جلوگیری از تشکیل رطوبت صورت می گیرد.

اهمیت دستگاه آب شیرین کن صنعتی کوچک:

بدون شک آب صنعتی برای استفاده در صنعت از اهمیت زیادی برخوردار است. قبل از استفاده، آب صنعتی باید به طور کامل بازرسی شود تا کیفیت آن تضمین شود. چرا که اگر کیفیت آن پایین باشد، باعث آسیب به تجهیزات در صنعت خواهد شد.

همچنین از آنجا که آب در برخی صنایع مانند صنایع فولاد و مواد غذایی مورد استفاده مجدد قرار می گیرد، باید به بهترین وجه برای عملکرد بهتر انجام شود. بازگشت آب به چرخه صنعتی نیز می تواند در کاهش مصرف آب بسیار موثر باشد.

در پایان این مقاله امیدواریم که مطالب ارائه شده در زمینه آب شیرین کن صنعتی کوچک برای شما مفید بوده باشد.

شما همراهان گرامی در صورت هرگونه سئوال و یا دریافت مشاوره در زمینه طراحی و یا خرید آب شیرین کن صنعتی کوچک میتوانید با مشاوران ما در شرکت تصفیه آب ایلیا گستر در ارتباط باشید.

آب شیرین کن صنعتی کوچک

آب شیرین کن صنعتی کوچک

دسته‌بندی: وبلاگبرچسب‌ها: